Niewielkie Polo może już niedługo trafić do sprzedaży w wersji z napędem na wszystkie koła.
Ulrich Hackenberg, szef działu badawczo-rozwojowego Volkswagena stwierdził, że model Polo AWD doskonale sprawdziłby się w wielu krajach. Samochód nawiązywałby również do dziedzictwa sportowego firmy (WRC), co pomogłoby stworzyć „emocjonalną więź” z klientami.
Na razie Volkswagen, oprócz Polo R WRC (315 KM, 0-100 km/h w 3,9 sekundy) przygotowanego do Rajdowych Mistrzostw Świata, zaprezentował
wersję z napędem na jedną oś, przeznaczoną do poruszania się po drogach publicznych. Ta cywilna wersja rajdówki pokryta jest białym lakierem z charakterystycznymi, szaro-niebieskimi pasami, posiada zderzaki w rajdowej stylistyce i 18-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich. Za napęd odpowiedzialny jest 2-litrowy silnik TSI o mocy 220 KM z momentem obrotowym 350 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy.
Polo AWD nie będzie pierwszym tego typu modelem koncernu VW Group. Producent zaprezentował niedawno Audi A1 quattro, które jest zbudowane na tej samej płycie podłogowej PQ25, co Volkswagen Polo.