Lexus RX450h FWD

Na początku roku 2010 Lexus wprowadził na europejski rynek RX 450h FWD (wersję z napędem na przednią oś): z niespotykanie niską emisją CO2 – 140 g/km przy 299 KM mocy.
Podstawowe różnice w stosunku do RX 450h AWD
- Brak tylnej przekładni napędowej i tylnego silnika elektrycznego
- Niższa o 8 g emisja CO2
- O 65 kg mniejsza masa
- Czas rozpędzania 0-100 km/h dłuższy o 0,4 s (FWD: 8.2s, AWD: 7.8s)
- Natomiast taka sama moc zespołu napędowego (220 kW / 299 KM) (moc zespołu elektrycznego zdeterminowana jest wydajnością akumulatora, która pozostała bez zmian)
Niewiarygodnie niska emisja CO2: 140 g/km (przy 299 KM i napędzie na przednie koła) wprowadza RX 450h do strefy „140 g/km” europejskich taryf podatkowych i wzmacnia pozycję RX 450h jako emitującego najmniej zanieczyszczeń i najbardziej wydajnego modelu crossover w tej klasie.
Wprawdzie najbliższy rywal w segmencie premium SUV -  X1 Sdrive 18d osiąga poziom emisji CO2 - 136 g/km, ale przy zaledwie 143 KM (to dwie klasy niżej). Wszyscy pozostali bezpośredni rywale nie schodzą poniżej 170 g/km; większość jest powyżej 200 g/km. Wynik Lexusa RX450h FWD jest lepszy od lidera w klasyfikacji kombi z silnikiem diesla i automatyczną skrzynią biegów w segmencie D-Premium (6-biegowe BMW 318d Touring, homologowane z wynikiem 150 g) oraz od lidera w klasyfikacji kombi z silnikiem diesla i automatyczną skrzynią biegów w segmencie E-Premium (6-biegowe BMW 520d Touring, homologowane z wynikiem 154 g).
W Lexusie RX450h FWD udało się osiągnąć także wiodący w klasie poziom emisji NOx: 13 mg/km.
Lexus RX450h jest kluczowym punktem działań Lexusa w Europie i na rynkach lokalnych, jego udział w sprzedaży europejskiej Lexusa osiągnął 20% w 2009 r. ( w Polsce 19%), na rok 2010 udział ten planowany jest na poziomie 35%.
Własności dynamiczne RX 450h, ekskluzywnego modelu crossovera, poprzez udoskonalone przednie i tylne zawieszenie dają jeszcze większy komfort oraz lepsze własności jezdne a maksymalna zwartość bryły nadwozia dała wiodący w klasie, najniższy wskaźnik oporu powietrza : Cx=0,32.

Szczególną wagę konstruktorzy przykładają do bezpieczeństwa : 42% szkieletu nadwozia wykonanego ze stali o podwyższonej wytrzymałości, pozwala uzyskać niską masę przy wysokiej sztywności, we wnętrzu mamy niespotykane w tej klasie 10 poduszek powietrznych z nagradzanymi rozwiązaniami technicznymi, a systemy VDIM oraz ACC / PCS pomagają kierowcy uniknąć kolizji lub zminimalizowac jej skutki.
Uwaga przywiązywana do szczegółów jest naczelną zasadą produkcji i gwarancją jakości : hybrydowe modele Lexusa produkowane są w pierwszym na świecie zakładzie produkcyjnym wyspecjalizowanym w pojazdach z napędem hybrydowym w Kokura – oddziale Toyota Motor Kyushu. W montowni panuje reguła „Sterylności i ciszy” : rodzaj kurtyny wodnej na wzór wodospadu Niagara obniża zapylenie powietrza, przenośniki z tarciowym mechanizmem napędowym pozwoliły na znaczne obniżenie hałasu, co sprzyja koncentracji i daje sposobność „usłyszenia” jakości.

 
 


Źródło: Toyota, fot. Lexus, mototarget

RAPORT

Polska
Świat
Replay Media 2009 - 2025 - wszystkie prawa zastrzeżone. | Polityka Plików Cookies