MINI prezentuje pierwsze auto dwuosobowe w aktualnym programie modeli.
Jest to pierwsze MINI o trójbryłowej karoserii z charakterystycznym tyłem w klasycznym stylu Gran Turismo. Wysokość pojazdu została zmniejszona o 29 mm w stosunku do klasycznego MIN. Nadwozie wyróżnia się także niepowtarzalnym dachem w kształcie hełmu ze zintegrowanym spojlerem dachowym, który automatyczne wysuwa się przy prędkości 80 km/h.
W gamie znajdą się cztery wersje silnikowe: trzy benzynowe (MINI John Cooper Works Coupé o mocy 211 KM, MINI Cooper S Coupé o mocy 184 KM, MINI Cooper Coupé o mocy 122 KM) oraz jedna wysokoprężna (MINI Cooper SD Coupé o mocy 143 KM).
MINI Coupe zostanie standardowo wyposażone w elektromechaniczne wspomaganie kierownicy i stabilizację jazdy DSC (układ dynamicznej kontroli stabilności). Z kolei tryb dynamicznej kontroli trakcji DTC z EDLC (Electronic Differential Lock Control) będzie oferowany opcjonalnie (standard w MINI John Cooper Works Coupé).