Honda CR-Z opracowana przez firmę Mugen zadebiutuje podczas lipcowego Festiwalu Prędkości w Goodwood, jednak japoński producent zdecydował już teraz „połaskotać” fanów marki prezentując zdjęcia sportowej hybrydy.
Prototypowy model CR-Z powstaje w kooperacji brytyjskiego oddziału Hondy oraz „nadwornego” tunera, firmy Mugen Euro. Ta gorąca hybryda została wyposażona w zmodyfikowaną, doładowaną jednostkę benzynową i-VTEC o pojemności 1,5-litra oraz system IMA. Mugen odchudził także nadwozie o 50 kg, wprowadził zmiany w zawieszeniu i układzie hamulcowym, a także zastosował obręcze aluminiowe ze sportowymi oponami.
Przedstawiciele Mugena nie ujawniają dokładnej specyfikacji technicznej, jednak można się spodziewać, iż zespół napędowy będzie dysponował mocą około 200 KM. Standardowa Honda CR-Z rozwija 124 KM mocy i 174 Nm momentu obrotowego, co pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 10 sekund i rozpędzić się maksymalnie do 200 km/h.
„Pierwsze testy Hondy CR-Z Mugen dowiodły, że czas przyspieszenia ze startu zatrzymanego do prędkości 100 km/h jest porównywalny z czasem uzyskiwanym przez Hondę Civic Type R,” zapewnia Honda. Trzymamy za słowo.