Najtańsze auto od Taty

Firma Marubeni Motors Poland uświetniła pierwszy dzień poznańskiego Motor Show polską premierą modelu Tata Nano. Przedstawiono wersję z silnikiem elektrycznym prezentowaną dwa tygodnie wcześniej w Genewie. Marubeni odsłoniło też pozostałe trzy modele Tata Motors, jakie będą sprzedawane na naszym rynku.
Tata Nano to obecnie jeden z najsłynniejszych, bo najtańszych modeli samochodów na świecie. Czteroosobowe auto zadebiutowało na 9 salonie Auto Expo 2008 w Delhi i początkowo przeznaczone było wyłącznie na rynki azjatyckie. Premiera rynkowa odbyła się dokładnie przed rokiem 23 marca 2009 i od razu przyniosła modelowi niesłychany rozgłos. Okazało się, że od 9 do 25 kwietnia klienci zamówili ponad 200 000 egzemplarzy Nano, to bardzo dużo, nawet w opinii znawców hinduskiego rynku. Paradoksalnie nazwa modelu zaczerpnięta z greki oznacza "mało". Auto w wersji podstawowej na rodzimych rynkach kosztowało faktycznie mało – 2 500 dolarów. Wersja dostosowana do potrzeb i przyzwyczajeń Europejczyka, wyposażona w ABS, poduszki powietrzne, koła z lekkich stopów będzie jednak znacznie droższa, przewiduje się, że sięgnie ok. 16 000 zł.

Poważnie potraktowano również  wymagania rynku europejskiego odnoszące się do kwestii bezpieczeństwa. Konstrukcja modelu została  wzmocniona, przeprojektowane zostały strefy zgniotu, a boczne partie pojazdu otrzymały wzmocnienia. Szefem projektu Nano był Girish Wagh, nadzorował szef wizerunkowy Tata Motors Pierre Castinel, a bryłę auta projektowali specjaliści ze studia I.DE.A m.in. autor linii wielu przebojowych modeli, nasz rodak Justyn Norek.
Tata Motors wprowadzając niedrogi model do europejskiej oferty zadbał również o  idącą z duchem czasu promocję, w Genewie pokazano model z napędem elektrycznym. Wersja z silnikiem elektrycznym oferuje zasięg do 160 km i przyspieszenie od 0 do 60 km/h poniżej 10 s. Źródłem napędu Tata Nano Europa jest silnik o mocy 40 kW / 115 Nm zasilany energią z polimerowych akumulatorów litowo-jonowych ładowanych z napięcia 110-230 V, wyprodukowanych przez Mijlo A/S, norweską firmę zależną od Tata Motors Limited.
Tata Nano Europa w wersji spalinowej pojawi się na europejskim rynku w połowie 2011 r, wersja napędzana silnikiem elektrycznym (Nano Europa EV) w 2013 r..



Źródło: Marubeni Motors Poland, mototarget.pl

RAPORT

Polska
Świat
Replay Media 2009 - 2025 - wszystkie prawa zastrzeżone. | Polityka Plików Cookies