Europejska premiera Infiniti M

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie zadebiutuje najnowszy model Infiniti M. Model M będzie napędzany silnikiem benzynowym lub Diesla, a w niedalekiej przyszłości także napędem hybrydowym. Nowe elementy to między innymi system aktywnej redukcji hałasu (Active Noise Control), pierwszy w świecie system zapobiegania kolizjom bocznym i najnowocześniejsza klimatyzacja „Leśne powietrze” (“Forest Air™”). Jest tu nawet „inteligentny” pedał gazu, który pomaga kierowcy oszczędzać paliwo. To tylko wybrane nowoczesne rozwiązania, które pojawią się w najnowszym modelu Infiniti obok sprawdzonych już nowatorskich technologii znanych z innych aut tej marki.
Czterodrzwiowe nadwozie o długości 4,945 mm intryguje nowymi, kuszącymi liniami, zgodnymi ze stylistyką marki. Infitini M prezentuje też nowe spojrzenie na dobrze znane założenia stylistyczne, z których wiele inspirowanych jest tradycyjną japońską sztuką i rzemiosłem.
Samochód ma również znakomite parametry aerodynamiczne: niski opór (Cx: 0,27) i duży docisk przy wysokich prędkościach, uzyskane między innymi dzięki charakterystycznemu kształtowi pokrywy bagażnika.
Infiniti M należy do najbardziej przestronnych samochodów pięcioosobowych w swojej klasie. Wnętrze modelu M jest także jednym z najbardziej luksusowych, a to za sprawą jeszcze wyższego, nowego standaru stylistyki i wykończenia. Kabina jest najlepiej dopracowaną w historii Infiniti - firmy tak

przecież dobrze znanej ze swoich bogatych, szlachetnych wnętrz i przywiązywania wagi do najlepszych, naturalnych materiałów. Wszystkie europejskie wersje Infiniti M są napędzane silnikami V6: silnikiem benzynowym o pojemności 3,7 litra, który ma moc 320 KM (235 kW), oraz trzylitrowym silnikiem Diesla z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, generującym moc 238 KM (175 kW). M30d został skonstruowany specjalnie na rynki europejskie. Jest to pierwszy samochód z silnikiem Diesla w dziejach marki Infiniti. Motor ten podkreśla sportowe osiągi i wytworność auta luksusowego. Jego moc zbliżona jest do silników Diesla z pojedynczym turbo, montowanych w konkurencyjnych samochodach, takich jak Audi, BMW i Mercedes, ale jego moment obrotowy, wynoszący 550 Nm jest najwyższy w klasie wyższej średniej.
M37 jest napędzany kultową jednostką napędową Infiniti o pojemności 3,7 litra. Wydajność tego silnika gwarantują głowice cylindrów z systemem zmiennych faz rozrządu i zmiennego stopnia otwarcia zaworów (VVEL - Variable Valve Event and Lift). Z potężną mocą 320 KM współgra nadzwyczajny moment obrotowy wynoszący 360 Nm. Zarówno samochody gamy M z silnikiem benzynowym, jak i z silnikiem Diesla standardowo wyposażone są w automatyczną siedmiobiegową przekładnię Infiniti z systemem adaptacyjnej kontroli przełożeń (Adaptive Shift Control). Wersja S ma łopatki przy kierownicy służące do zmiany biegów, gdy kierowca zapragnie bardziej sportowych doznań.



Źródło: Grupa PGD, fot. Infiniti, mototarget

RAPORT

Polska
Świat
Replay Media 2009 - 2025 - wszystkie prawa zastrzeżone. | Polityka Plików Cookies