Audi e-tron Spyder to studyjny model otwartego samochodu sportowego z napędem hybrydowym plug-in.
Samochód ma 4,06 metra długości i 1,81 metra szerokości, a jego wysokość wynosi tylko 1,11 metra. To dwuosobowe auto wyposażono w silnik V6 TDI biturbo o mocy 221 kW (300 KM) umieszczony na tylnej osi i dwa silniki elektryczne na przedniej osi, o łącznej mocy 64 kW.
W połączeniu z niewielką masą całkowitą, wynoszącą zaledwie 1.450 kilogramów, mocny silnik TDI i oba silniki elektryczne gwarantują osiągi odpowiednie dla samochodu sportowego. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje zaledwie 4,4 sekundy a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Przy przyspieszaniu e-tron Spyder może wykorzystywać jednocześnie 650 Nm momentu obrotowego swojego TDI oraz 352 Nm generowane łącznie przez oba silniki elektryczne.
Inteligentny rozdział siły pozwala na uzyskanie dynamicznego optimum w każdej sytuacji: odpowiednie przesłanie momentu obrotowego na przednie koła pozwoliło na podwyższenie dynamiki wzdłużnej; jednocześnie poprawia
się dynamika poprzeczna podczas pokonywania zakrętów, ponieważ tak zwany torque vectoring – zależny od zapotrzebowania rozdział momentu obrotowego między prawymi a lewymi kołami obu osi – gwarantuje wyjątkowo wysoki poziom aktywnej precyzji jazdy i doskonałą zwrotność.
Dzięki niewielkiej masie, krótkiemu rozstawowi osi oraz rozkładowi masy 50 : 50, idealnemu dla dynamiki, Audi e-tron Spyder zachowuje się podczas jazdy jak gokart: ochoczo wchodzi w zakręty i zachowuje neutralność aż do leżącego wysoko zakresu granicznego.
Połączenie wysokoefektywnego TDI i napędu elektrycznego zapewnia również doskonałe wartości zużycia paliwa i zadziwiająco niską emisję. Średnio Audi e-tron Spyder spala tylko 2,2 litra oleju napędowego na 100 kilometrów (emisja CO2 59 g/km); na 50-litrowym zbiorniku można pokonać dystans ponad 1.000 kilometrów.
Ponadto ten sportowy kabriolet może przejechać nawet 50 kilometrów tylko na napędzie elektrycznym, zatem zupełnie bez emisji substancji szkodliwych. Prędkość maksymalna wynosząca 60 km/h jest całkowicie wystarczająca w terenie zabudowanym.