Nowy Volkswagen Sharan dostępny w polskich slaonach

Nowy Sharan ustanawia światowy rekord w swojej klasie – zużycie paliwa 5,5 l na 100 km
Nowy Sharan, z długością 4,85 metra jest dokładnie o 22 centymetry dłuższy, niż poprzednik. Jego cechy charakterystyczne to: 9 poduszek powietrznych, maksymalna przestrzeń bagażowa wynosząca 2.430 litrów, maksymalnie 7 miejsc siedzących, 33 schowki, najbardziej solidne nadwozie w klasie, rozsuwane drzwi, zintegrowane foteliki dziecięce, ogromny panoramiczny dach, system Start-Stop i rekuperacja. Nowy Sharan z najpopularniejszą w Europie wersją silnika – o mocy 140 KM – zużywa tylko 5,5 l/100 km (emisje CO2 143 g/km). To nowy rekord w tej klasie. To nowy Sharan.
Dwie pierwsze generacje tego modelu sprzedały się w ponad 600.000 sztuk. Nowy model dostępny będzie z czterema silnikami - benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem (TSI) oraz wysokoprężnymi (TDI), które stały się nawet o 21 procent oszczędniejsze, niż porównywalne

silniki poprzedniego modelu. Dwa TSI mają moc 110 kW/150 KM i 147 kW/200 KM; TDI natomiast rozwijają 103 kW/140 KM i 125 kW/170 KM mocy. Każdy z tych spełniających normę Euro5 silników jest dostępny także z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową (DGS), w przypadku TSI o mocy 200 KM przekładnia ta jest montowana seryjnie.

W Sharanie zastosowano wiele całkowicie nowych koncepcji. W przypadku otwieranych i zamykanych elektrycznie rozsuwanych drzwi, układ zabezpieczający przed przyciśnięciem dba o bezpieczeństwo przy wsiadaniu i wysiadaniu. Innowacje to cecha charakterystyczna dla całego nadwozia. Statyczna i dynamiczna sztywność na skręcanie wyznacza nowe standardy w tym segmencie aut. Udało się przy tym zmniejszyć masę samochodu. Na przykład Sharan 1.4 TSI BlueMotion Technology jest o 30 kilogramów lżejszy, niż jego poprzednik.



Źródło: Volkswagen, mototarget

RAPORT

Polska
Świat
Replay Media 2009 - 2025 - wszystkie prawa zastrzeżone. | Polityka Plików Cookies